Your new post is loading...
Your new post is loading...
Systematic reviews and meta-analyses are crucial for synthesizing evidence but are time-consuming and labor-intensive, especially during data extraction. To address this challenge, we developed MetaMate, an open-access web-based tool leveraging large language models (LLMs) for automated data extraction in educational systematic reviews and meta-analyses. MetaMate utilizes a hierarchical schema and divide-and-conquer approach in its extraction chain, and a from-global-to-local lens and example retriever in its verification chain. We evaluated MetaMate’s performance on 32 empirical studies, extracting 20 data elements related to participants and interventions. MetaMate achieved high precision, recall, and F1 scores, with performance comparable to human coders when benchmarked against an expert-defined gold standard. Notably, MetaMate demonstrated advanced mathematical reasoning and semantic comprehension, surpassing keyword-based approaches and avoiding common human errors. As the first LLM-powered data extraction tool designed specifically for educational research, MetaMate has the potential to significantly streamline the systematic review process and reduce time and effort for researchers. MetaMate is available at https://metamate.streamlit.app.
Via Vladimir Kukharenko
Do you teach one of those courses that promotes lots of student anxiety? Nowadays that seems to apply to all sorts of courses.
Via Vladimir Kukharenko
As an instructor, you almost certainly use artificial intelligence (AI) daily in your academic work without knowing or caring how it works. Email spam filtering and Microsoft Word’s grammar checker are just two examples.
However, a new AI chatbot technology just released, ChatGPT, is a tool you cannot ignore. To help you better understand this new tool and how it can be used, here are five steps you can take to become more familiar with ChatGPT.
Via Edumorfosis
¿Hacia dónde va la Universidad Latinoamericana en el siglo XXI? ¿Cómo afecta la globalización a las universidades?
Via Ramon Aragon
La industria de los seguros de automóvil del Reino Unido denuncia que se enfrenta a un problema grave: el fraude de seguros mediante imágenes manipuladas,...
Via Santiago Sanz Lastra
There is a myth. Cue the string section. That there was once a place for all to gather, share, be festive, develop new connections, every course a hashtag, topple a few governments, people power. T…
Via Vladimir Kukharenko
I’m super excited to share some of my thoughts about using the SAMR model — a framework that guides us through the stages of technology integration — to get started using AI in classrooms.
Via Nik Peachey
Creating smarter classrooms will equip students with the knowledge, skills, and capabilities required for the future.
Via EDTECH@UTRGV, juandoming
Leading education and policy organizations in the TeachAI initiative launched Foundational Policy Ideas for AI in Education, a resource to help leaders understand and consider policies that responsibly address AI in teaching and learning.
Via Vladimir Kukharenko
Por Germán Antelo Solozábal La sociedad en que vivimos y el sistema del que estamos inmersos, se ha preocupado durante décadas que este valor tan apreciado por la gran mayoría de las personas, cueste mucho practicarlo tanto de manera interior como exterior.Y ¿de qué valor estoy haciendo referencia?De la sinceridad.Las dos herramientas muy potentes que se han utilizado para neutralizar la práctica de este valor, son más “el quedar bien” y “comportarte de manera políticamente correcta”, estas dos armas suelen herir bastante a nuestra sinceridad, porque nos hace tener dos caras y esto produce una enorme disidencia entre pensamiento, palabra y acción.Cuando una persona dice cosas que no siente o actúa de manera diferente a lo que piensa, está actuando bajo una máscara, porque su verdadero interior le esta diciendo otra cosa, pero por ciertas circunstancias o presión del entorno, prefiere adoptar actitudes falsas para quedar bien delante de una situación o ciertas personas.
Via Juan Carlos Valda
Cities are defined by various criteria, from political units to built areas identified in satellite images to how people move across geographical space. The proliferation of cell phones around the globe may offer a more complete picture of people's mobility.
Via june holley
La Inteligencia Artificial Generativa (IAGen) está desafiando los límites convencionales del sistema educativo superior al abrir nuevas rutas de aprendizaje algorítmico. Al rebasar las fronteras educativas tradicionalistas, la IAGen está revolucionando la forma en que los estudiantes acceden al conocimiento y activan sus conexiones mentales con las herramientas generativas. Esta tecnología emergente, no solo facilita el diseño de la instrucción y la realización de tareas, proyectos o exámenes, sino que también plantea desafíos éticos y metodológicos a ser analizados a profundidad. En este contexto dinámico, la IAGen emerge como una fuerza transformadora que promete rediseñar la educación superior y preparar a los estudiantes para un futuro cada vez más digitalizado y complejo.
Via Edumorfosis
|
Por Isabel Carrasco González Adam Grant en su libro “Originals. How non –conformists change the world” explora el poder de las nuevas ideas, cómo podemos hacerlas realidad y cómo cada persona puede ser original y conseguir que los demás piensen de forma diferente.Original (adj): el origen o fuente de algo, de lo que va a surgir algo.Original (nom.): una cosa que tiene un carácter único o singular; una persona que es diferente de los demás en un aspecto atractivo o interesante; una persona con capacidad de innovar.Hace algún tiempo los psicólogos descubrieron que existen dos rutas para alcanzar logros: la conformidad y la originalidad. Conformidad implica el seguir a la masa en los caminos convencionales y mantener el estatus quo. Originalidad consiste en elegir la vía menos transitada y defender nuevas ideas que pueden ir contra lo convencional pero que van a conseguir que las cosas mejoren.
Via Juan Carlos Valda
This article argues for exploring, connecting, and applying utopian imagination, speculative design, and planetary thinking as a way forward for higher education to reimagine and move towards more hopeful planetary futures. It examines hopepunk and solarpunk perspectives on possible futures to propose a design agenda for rewidening and rewilding higher education and educational technology with utopian imagination. Firstly, the article outlines and develops a framework for wider and wilder futures in higher education, emerging from utopian thinking and desire. Secondly, it connects hopepunk with speculative design and solarpunk with planetary design to highlight and put forward rebellious strategies of hope in envisioning more preferable futures. Thirdly, it approaches the field of educational technology within the context of wide and wild education to establish four planetary orientations concerning educational technology: Higher Education for, in, with, and by the world. Taken together, the article proposes a design agenda for educational technology that integrates utopian imagination and solarpunk practices with planetary educational technology to catalyse the development of more preferable futures in a more-than-human world.
Via Vladimir Kukharenko
Juan Domingo Farnós Las sinergias neuronales en la inteligencia artificial (IA) se refieren a la manera en que los sistemas de IA se inspiran en el funcionamiento del cerebro humano para mejorar su eficiencia y capacidad de aprendizaje. La sinapsis, que es la conexión entre las neuronas en el cerebro, ha sido un modelo para…
Via juandoming
“No me sigas, que yo también ando perdido” Si sigues a Homo Mínimus desde hace tiempo te puedes haber preguntado a quién estás siguiendo: al artista que se hace llamar Homo Mínimus o a Homo Mínimus, un personaje tan real como el artista, con su estilo, personalidad y agenda propia. Yo ahora me estoy preguntando,…
Via Ramon Aragon
Microsoft ha anunciado el lanzamiento de passkeys para cuentas de Microsoft, una solución innovadora que busca reemplazar las tradicionales contraseñas. Esta nueva función, que llega dos años después de que Apple y Google implementaran propuestas similares, representa un avance significativo en la...
Via Santiago Sanz Lastra
For AI to support students, education institutions need to ensure employees have the skills and training to leverage new technologies.
Via Vladimir Kukharenko
"Throughout this academic year, I facilitated a training session on social-emotional learning (SEL) strategies for educators at a high-needs elementary ..."
Via Leona Ungerer
¿Cuál fue la última vez que cambiaste un punto de vista? Habitualmente preferimos el confort de nuestras convicciones que la debilidad de la duda. Las cámaras de eco y los filtros burbuja dan seguridad ante la confusión del desaprender. Es cierto que repensar no siempre lleva a modificar nuestras ideas. Pero cuando la solución a nuestros problemas requiere bisociación de ideas, esta actitud no ayuda. Hace años escribo fichas privadas con ideas que debería desaprender, especialmente en mi vida profesional. Y lentamente voy pasando de la nueva idea a su ejecución. Parte de ese esfuerzo se tradujo en 20 ideas para desprender en formato podcast que hicimos con Sylvia Villalba. Si tuviéramos la oportunidad de conversar como amigos, les podría llegar a decir que soy muy autocrítico con las convicciones pasadas.
Via Edumorfosis, juandoming
A new AI tracks college students who are missing classes, running out of money or just feeling lonely, and helps colleges reach out to intervene.
Via Peter Mellow, Tony Parkin, juandoming
10 adivinanzas de las profesiones para pasar un buen rato en familia en Yo Soy Tu Profe, tu portal educativo de referencia.
Via Ramon Aragon
Indy Johar’s Dark Matter Labs - and Imandeep Kaur’s Civic Square - have been constant inspirations to the Alternative Global since our foundation. They are naturally cosmolocal , in our terms, because they constantly think of what the localised, strong-community responses to global trends wou
Via june holley
|